تغذیه و رژیم درمانی

چگونه بدون رژیم گرفتن،لاغر شویم؟

چگونه بدون رژیم گرفتن،لاغر شویم؟

آیا شما هم میخواهید به وزن دلخواهتان برسید؟ اما چگونه می شود لاغر شد؟ اکثر مردم اینگونه فکر می کنند که باید رژیم های سخت و طاقت فرسا داشته باشند و یا ساعات زیادی را به طور جدی به ورزش های پر تحرک بپردازند!
اما به جز این راه ها، راهکارهای دیگری هم وجود دارد؛
چگونه می شود بدون رژیم گرفتن،لاغر شد؟ آیا کم خوابیدن یا زیاد خوابیدن روی چاقی تاثیر می گذارد؟
ما در این مقاله قصد داریم شما را با روش هایی آشنا کنیم که احتمالا با آنها غریبه باشید.

مطالعات نشان داده که با تغییر روش زندگی و رعایت کردن برخی موارد کوچک می توان بدون رژیم گرفتن لاغر شد.
برای غذا خوردن خود زمان تعیین کنید

یک تایمر ۲۰ دقیقه ای برای خود تنظیم کنید. البته باید خودتان را به آهسته غذا خوردن و کامل جویدن عادت دهید تا در این مدت ۲۰ دقیقه مواد غذایی کمتری دریافت کنید.

زیاد بخوابید

به گفته یکی از محققان دانشگاه میشیگان، در یک فرد معمولی که روزانه ۲۵۰۰ کالری مصرف می کند، یک ساعت خواب اضافی در شب می تواند به فرد کمک کند که در سال به ۶/۵ کیلوگرم (۱۴ پوند) وزن کم کند.
سناریوی این محقق نشان می دهد که وقتی بیشتر می خوابید، نیاز بدن به کالری کاهش می یابد. البته این نتایج در افراد مختلف متفاوت بود.
شواهدی وجود دارد که کمتر از ۷ ساعت خواب در شبانه روز اشتها را افزایش می دهد و سبب افزایش وزن می شود.

بیشتر سبزیجات بخورید

استفاده از سبزیجات می تواند معده شما را با محتوی فیبر و آب پر کند و از مصرف مواد غذایی پر کالری جلوگیری کند. می توانید سبزیجات را با چاشنی های کم کالری مثل آبلیمو و یا سس های کم چرب استفاده کنید.

سوپ را در رژیم غذایی خود بگنجانید

اگر بتوانید روزهای بیشتری را در هفته از غذاهای سوپ مانند استفاده کنید به راحتی می توانید کاهش وزن داشته باشید. مراقب باشید که از سوپ های دارای خامه و چربی زیاد استفاده نکنید، زیرا کالری بالایی دارد.

به جای غلات معمولی از غلات کامل استفاده کنید

غلات کامل از جمله: برنج قهوه ای، جو، یولاف، گندم سیاه و غلات سبوس دار بسیار کم کالری است و به کاهش وزن کمک می کند.

لباس های زمان لاغریتان را جلو چشم قرار دهید

 

این موضوع می تواند به شما کمک کند که انگیزه کافی برای لاغر شدن و مصرف کالری کمتر را پیدا کنید.

از بیکن و گوشت های پرچرب استفاده نکنید

گوشت های پرچرب کالری زیادی را در یک وعده غذایی به بدن شما می دهد که در زمان کاهش وزن اصلا مناسب نیست.

اگر از پیتزا و فست فود می خواهید استفاده کنید، حتما نوع رژیمی آن را انتخاب کنید

امروزه در رستوران ها غذاهای رژیمی فراوان یافت می شود. غذاهایی که برای درست کردن آنها از ترکیبات کم چرب تر و کم کالری تر استفاده شده است. مثلا اگر هوس پیتزا کردید، از پیتزای سبزیجات با پنیر کم چرب استفاده کنید.

از نوشیدنی هایی که قند بالا دارند استفاده نکنید

با جایگزین کردن نوشابه با آب معدنی حدود ۱۰ قاشق چایخوری کمتر شکر مصرف می کنید. می توانید از توت فرنگی، لیمو، نعنا و … برای طعم دار کردن نوشیدنی تان استفاده کنید.

دکتر سارا بخشایی
منبع: پارسی طب

 

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های محبوب

راهکارهای برای جلوگیری از قطعی عضو
-زخم, -گوارش, -وکیوم تراپی زخم, اورتوپدی, جراحی, دیابت, سوختگی, عفونت, عمل, قطع عضو, وکیوم تراپی
نکاتی در مورد جلوگیری از قطع عضو
مراحل بهبود زخم
-زخم, -وکیوم تراپی زخم, اطفال, اورتوپدی, جراحی, درد, دیابت, زخم های واریسی, زنان و زایمان, سوختگی, عفونت, عمل, وکیوم تراپی
مراحل بهبود زخم
زخم های واریسی و درمان آن
-زخم, -وکیوم تراپی زخم, اطفال, اورتوپدی, جراحی, درد, دیابت, زخم های واریسی, سوختگی, عفونت, عمل
زخم های واریسی و درمان آن
نشانه های عفونت و آلودگی زخم که باید جدی بگیریم
-زخم, -گوارش, -وکیوم تراپی زخم, اطفال, اورتوپدی, جراحی, درد, دیابت, سوختگی, طب فیزیکی،کمر و مفاصل, عفونت, عمل, قلب و عروق, کرونا, کلیه و مجاری ادراری, مغز و اعصاب, وارش, وکیوم تراپی
نشانه های عفونت و آلودگی زخم که باید جدی بگیریم
نقاط قوت و نقاط ضعف وکیوم تراپی
-اخبار داغ, -اعصاب و روان, -زخم, -گوارش, -وکیوم تراپی زخم, اطفال, اورتوپدی, پزشکان و متخصصان, تغذیه و رژیم درمانی, تنفس, جراحی, درد, زنان و زایمان, زندگی روزمره, سلامتی شما, سوختگی, طب سالمندان, طب فیزیکی،کمر و مفاصل, عمل, قلب و عروق, کرونا, کلیه و مجاری ادراری, مغز و اعصاب, وکیوم تراپی
نقاط قوت و نقاط ضعف وکیوم تراپی
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare