طب سالمندان

خطرات ورزش کردن در سالمندان

خطرات ورزش کردن در سالمندان

ورزش از جمه فعالیت هایی ست که برای بسیاری از افراد و طیف ها توصیه می شود. اما باید دقت داشت که: چه نوع ورزشی؟ با چه شدتی؟ و حتی چه مدت زمانی؟ را باید برای انسان ها در نظر گرفت.قطعا ورزش یک نوجوان سالم با یک سالمند مبتلا به فشار خون و بیماری های قلبی، متفاوت است. ورزش باید به گونه ای تنظیم شود که باعث افزایش سلامتی شود نه اینکه سلامتی را به خطر بیندازد. در ادامه با ما همراه باشید تا مطالب مهم و مفیدی درباره ی ورزش در سالمندان را در اختیار شما قرار دهیم.

ورزش میتواند همراه با خطراتی باشد که شناخت آنها برای فرد سالمند بسیار مهم است. لذا شروع برنامه ورزشی باید با تأیید پزشک در صورت لزوم تحت نظر پزشک انجام شود. گاهی انجام تست ورزش قبل از شروع برنامه ورزشی ضروری است. استفاده از تست ورزش قبل از شروع برنامه ورزشی میتواند تا حدود زیادی به پزشک در تجویز ورزش مناسب کمک کند.درحال حاضر ورزشهای خاص تحت نظر پزشک متخصصطب فیزیکی و توانبخشیو ارزیابی قلبی عروقی در بیمارستان فیروزگر انجام میگیرد.

 


بیشتر بدانید:
• مهمترین نکات درباره ی بینایی در سالمندی
• ساییدگی مفصل (آرتروز)+توصیه ها و ورزش
• پیاده روی سالمندان


 

خطرات قلبی عروقی ورزش
در صورت بروز هر یک از علائم زیر فوراً ورزش را قطع کرده با پزشک مشورت شود.
– درد قفسه سینه
– درد گردن و فک پائین
– احساس سرگیجه و یا حالت گیجی
– تنگی نفس
– احساس خستگی شدید
– بهم خوردن حالت تعادل
– حالت تهوع یا استفراغ
– درد شدید عضلات و مفاصل
– تپش قلب
یک راه کنترل شدت ورزش به این طریق است که شخص باید بتواند با فرد دیگری صحبت کند و تنگی نفس مانع حرف زدن نشود.قبل از هر جلسه ورزشی بتدریج میزان فعالیت زیادتر شود و در آخر جلسه ورزشی به تدریج فعالیت کم شود تا خطر عوارض قلبی کاهش یابد. قطع ناگهانی ورزش در حالی که بدن گرم است ممکن است باعث ایجاد سنکوب گردد.

 


بیشتر بدانید:
• راجع به سالمندی چه می دانیم؟
• ۹ توصیه برای تقویت سیستم ایمنی سالمندان
• آلزایمر+ علت،علائم،پیشگیری


آسیب اندامها
هرگز در طی انجام اعمال ورزشی نباید نفس خود را نگه داشت.بیشترین آسیب اندامها در افراد سالمند در قوزک پا دیده میشود .برای کاهش آسیب اندامها علاوه بر بکار بستن اقدامات گفته شده در قسمت زمین خوردن این کتاب بهتر است: از ورزش در سطوح ناصاف خودداری شود به جای دوچرخه سواری از دوچرخه ثابت در منزل استفاده شود.بیحرکتی میتواند باعث بدتر شدن سائیدگی مفصلی گردد. لذا در صورت انجام ورزش به روش و میزان صحیح، نباید نگران سائیدگی مفصل در اثر ورزش بود.

 


بیشتر بدانید:
• سالمندی و رانندگی
• سوء تغذیه در سالمندان
• درباره ی دکتر غلامرضا رئیسی متخصص طب فیزیکی و توان بخشی بیشتر بدانید


 

منبع : drraissi.ir

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های محبوب

راهکارهای برای جلوگیری از قطعی عضو
-زخم, -گوارش, -وکیوم تراپی زخم, اورتوپدی, جراحی, دیابت, سوختگی, عفونت, عمل, قطع عضو, وکیوم تراپی
نکاتی در مورد جلوگیری از قطع عضو
مراحل بهبود زخم
-زخم, -وکیوم تراپی زخم, اطفال, اورتوپدی, جراحی, درد, دیابت, زخم های واریسی, زنان و زایمان, سوختگی, عفونت, عمل, وکیوم تراپی
مراحل بهبود زخم
زخم های واریسی و درمان آن
-زخم, -وکیوم تراپی زخم, اطفال, اورتوپدی, جراحی, درد, دیابت, زخم های واریسی, سوختگی, عفونت, عمل
زخم های واریسی و درمان آن
نشانه های عفونت و آلودگی زخم که باید جدی بگیریم
-زخم, -گوارش, -وکیوم تراپی زخم, اطفال, اورتوپدی, جراحی, درد, دیابت, سوختگی, طب فیزیکی،کمر و مفاصل, عفونت, عمل, قلب و عروق, کرونا, کلیه و مجاری ادراری, مغز و اعصاب, وارش, وکیوم تراپی
نشانه های عفونت و آلودگی زخم که باید جدی بگیریم
نقاط قوت و نقاط ضعف وکیوم تراپی
-اخبار داغ, -اعصاب و روان, -زخم, -گوارش, -وکیوم تراپی زخم, اطفال, اورتوپدی, پزشکان و متخصصان, تغذیه و رژیم درمانی, تنفس, جراحی, درد, زنان و زایمان, زندگی روزمره, سلامتی شما, سوختگی, طب سالمندان, طب فیزیکی،کمر و مفاصل, عمل, قلب و عروق, کرونا, کلیه و مجاری ادراری, مغز و اعصاب, وکیوم تراپی
نقاط قوت و نقاط ضعف وکیوم تراپی
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare