تغذیه و رژیم درمانی

مضرات مصرف میوه به جای وعده ی صبحانه

مضرات مصرف میوه به جای وعده ی صبحانه

شاید شما هم تعرف و تمجیدهای کسانی که در وعده ی صبحانه، از میوه استفاده میکنن رو شنیده باشید.اما باید اثرات انجام این کار رو در دراز مدت هم بدونید. چقدر خوبه که وقتی می خوایم کاری انجام بدیم ، آگاهی مونو بالا ببریم. همون طور که می دونید، تغذیه نقش بسیار مهمی در سلامتی ما داره. پس لازمه که به مواد غذایی مصرفی دروعده های مختلف غذایی توجه داشته باشیم. در ادامه با ما همراه باشید تا دلایل مضر بودن مصرف میوه در وعده ی صبحانه رو برای شما بازگو کنیم.

صبحانه کامل و مقوی

یه صبحانه خوب و کامل و البته معمولی، می تونه شامل یک یا دو دست کف نان، یه مقدار لبنیات یا یه تخم مرغ باشه.
مقالاتی در این خصوص به افزایش آگاهی شما در مورد مشخصات یک صبحانه خوب کمک می کنند عبارتند از :

آگاهی، عادات فردی و خانوادگی، زندگی ماشینی، شغل‌های خاص و کمبود وقت بخصوص در شهرهای بزرگ معمولا به حذف صبحانه می‌انجامد.
خوب است بدانید بسیاری از افرادِ همچنان سرحال در سنین بالا و دارای طول عمر بیشتر، کسانی‌اند که خوردن صبحانه را فراموش نکرده‌اند.
برای افزایش اطلاعات در زمینه مضرات عدم مصرف صبحانه می توانید مقاله زیر را مطالعه نمایید


بیشتر بدانید:
چگونه بدون رژیم گرفتن لاغر شویم؟
بهترین دمنوش های جایگزین قهوه
مضرات باورنکردنی مصرف خیار و هندوانه


افرایش وزن از مضرات استفاده از میوه بجای صبحانه
جایگزین کردن صبحانه با میوه، شاید بتونه باعث کاهش وزن شه اما این کار در دراز مدت عوارضی مثل ابتلا به چاقی و اضافه وزن رو به همراه خواهد داشت.

 


بیشتر بدانید:
چگونه چاق شویم؟+روش های چاقی صورت
خواص شگفت انگیز سیاهدانه +نحوه ی مصرف


هنگامی که فرد به مقدار کافی صبحانه نمی خوره یا غذای نامناسب میخوره بدن احساس کمبود می کنه و سیر نمیشه.
در نتیجه به صورت خودکار ذخیره سازی انجام میده و در کنارش، ولع فرد برای وعده بعدی بیشتر میشه.
مضرات استفاده از میوه بجای صبحانه: میوه سرشاز از قند
از مضرات استفاده از میوه بجای صبحانه این است که میوه سرشار از قند فروکتوزه که در مقادیر بالاتر از حد مورد نیاز بدن می تونه بلافاصله به چربی تبدیل بشه!


پس حواستون باشه در این وعده ی مهم به جای صبحانه میوه مصرف نکنید.
اگر در کنار مصرف پروتئین و چربی میوه بخورید باعث میشه تا احساس سیری طولانی مدت داشته باشید و متابولیسم در طول روز بالانس بمونه.

بنابراین با مصرف صبحانه کامل و مناسب می توان از چاقی جلوگیری نمود.

 


بیشتر بدانید:
۱۰ ماده ی غذایی فوق العاده مفید برای صبحانه
آیا آب گازداز جایگزین مناسبی برای نوشابه است؟


منبع : پارسی طب

فکر خود را اینجا بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های محبوب

راهکارهای برای جلوگیری از قطعی عضو
-زخم, -گوارش, -وکیوم تراپی زخم, اورتوپدی, جراحی, دیابت, سوختگی, عفونت, عمل, قطع عضو, وکیوم تراپی
نکاتی در مورد جلوگیری از قطع عضو
مراحل بهبود زخم
-زخم, -وکیوم تراپی زخم, اطفال, اورتوپدی, جراحی, درد, دیابت, زخم های واریسی, زنان و زایمان, سوختگی, عفونت, عمل, وکیوم تراپی
مراحل بهبود زخم
زخم های واریسی و درمان آن
-زخم, -وکیوم تراپی زخم, اطفال, اورتوپدی, جراحی, درد, دیابت, زخم های واریسی, سوختگی, عفونت, عمل
زخم های واریسی و درمان آن
نشانه های عفونت و آلودگی زخم که باید جدی بگیریم
-زخم, -گوارش, -وکیوم تراپی زخم, اطفال, اورتوپدی, جراحی, درد, دیابت, سوختگی, طب فیزیکی،کمر و مفاصل, عفونت, عمل, قلب و عروق, کرونا, کلیه و مجاری ادراری, مغز و اعصاب, وارش, وکیوم تراپی
نشانه های عفونت و آلودگی زخم که باید جدی بگیریم
نقاط قوت و نقاط ضعف وکیوم تراپی
-اخبار داغ, -اعصاب و روان, -زخم, -گوارش, -وکیوم تراپی زخم, اطفال, اورتوپدی, پزشکان و متخصصان, تغذیه و رژیم درمانی, تنفس, جراحی, درد, زنان و زایمان, زندگی روزمره, سلامتی شما, سوختگی, طب سالمندان, طب فیزیکی،کمر و مفاصل, عمل, قلب و عروق, کرونا, کلیه و مجاری ادراری, مغز و اعصاب, وکیوم تراپی
نقاط قوت و نقاط ضعف وکیوم تراپی
Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare